Dziś otwarte do

Zachód słońca o 16:28

°C

Kwartalnik Rzeźby „Orońsko” nr 4 / 2022

Zapraszamy do lektury nowego numeru Kwartalnika Rzeźby „Orońsko”, którego hasłem przewodnim jest SZTUKA POSTSZTUKI.

We wstępie Macieja Aleksandrowicza, wprowadzającym do zagadnień dotyczących postsztuki, czytamy: „Pojęcie nienowe, zjawisko wciąż aktualne, wokół którego pojawia się wiele stwierdzeń, opinii, zdań odrębnych, postulatów i apeli, stąd potrzeba ich prezentacji. Każdy z nas inaczej bowiem patrzy na otaczający świat, podejmujemy inne role społeczne, przez co obrazy i oceny tych zagadnień są zgoła odmienne. Ponadto charakter zjawiska postsztuki dotyczy ustalania granic i ich przekraczania. Sztuka przekracza je stale, rozszerzając swoje pola. Czy może poza obszarem sztuki kształtują się nowe, inne aktywności?”

Wspólnie z autorami tekstów zachęcamy do zastanowienia się, czym dla nas jest postsztuka.

Zawartość numeru:

POSTSZTUKA | ROZWAŻANIA

Katarzyna Trzeciak – Konceptualno-lingwistyczne uniwersum postsztuki

Agata Cieślak – Las widać poprzez drzewa. Praca artystyczna pierwiastkiem emancypacji społecznej

Ewa Izabela Nowak – Zacieranie granic. Pojawianie się nowych przestrzeni obszaru sztuki

Sławomir Marzec – Sztuka to nie postsztuka ani artywizm

ARTYŚCI WOBEC POSTSZTUKI

Marta Wróblewska – Postsztuka a przełom muzealniczy

Dorota Grubba-Thiede – Postsztuka jako migrujący horyzont kuratorski

Michalina Sablik – Nastała epoka postartystyczna

POSTSZTUKA NA ŚWIECIE

Zofia Żezmer – Strefa krytyczna postsztuki i wszystko inne

Joanna Kiliszek – Sztuka w czasach permanentnego stanu wyjątkowego

O WYSTAWACH

Dorota Monkiewicz – Anish Kapoor i psychoanaliza, albo dwie lub trzy rzeczy, które o nim wiem

Agnieszka Wasieczko – Praktyki postartystyczne w projektach Elwiry Sztetner

AUTOKOMENTARZ

Tomasz Matusewicz – Szablony pustki

1/1
  • Kwartalnik Rzeźby „Orońsko” nr 4 / 2022
    Kwartalnik Rzeźby „Orońsko” nr 4 / 2022
Obejrzyj galerię