


SYMPOZJUM RZEŹBY WSPÓŁCZESNEJ – 2022 ZNAKI CZASU
Piotr Wesołowski
Artyści:
Jerzy Dobrzański, Bente Kluge, Tomasz Krzpiet, Alicja Łukasiak, Dorota Morawiec-Winiarska, Marco Antonio Moreno Navarro, Monika Szpener, Piotr Wesołowski, Agata Zboromirska
Asystenci-wolontariusze:
Zuzanna Bielak, Bartosz Junak, Karolina Konieczny, Paweł Krzaczkowski, Krzysztof Perz, Anna Piętowska, Aleksandra Śmiech, Adrianna Wilewska
Piotr Wesołowski
CZASO – MIERZ, 2022
metal, blacha perforowana
Przyrząd do czasu działający podczas wykonywania pomiarów
Forma jest luźną ilustracją koncepcji czasu, francuskiego filozofa Henriego Bergsona.
„Pojęcie czasu postrzegamy zawsze tylko pewne momenty czasowe, tylko czasami zdajemy sobie sprawę z tego, że czas upływa; ale mimo to tworzymy pojęcie ciągłego, nieustannie upływającego czasu”.
Czy czas z natury swej jest ciągłym trwaniem, łączącym w nieprzerwany sposób przeszłość z przyszłością, czy też składa się z oderwanych od siebie chwil teraźniejszych?
Czy ciągłość jest zasadniczą cechą czasu (i bytu), którą uchwycić możemy za pomocą pewnego typu poznania (czystego i bezpośredniego poznanie intuicyjnego), czy też stanowi konstrukcję poznania dyskursywnego (ukierunkowanego technicznie)?
Piotr Wesołowski (ur. 1980) studiował na Wydziale Malarstwa i Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (2002-2004; 2006-2008), dyplom w pracowni prof. Christosa Mandziosa uzyskał w 2008. Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej (2000-2004; 2005-2006), gdzie uzyskał dyplom w pracowni dr inż. arch. Macieja Stojaka. W l. 2004-2005 studiował rzeźbę na Wydziale Art and Design na Uniwersytecie w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. W l. 2008-2014 studia doktoranckie w Zakładzie Kształtowania Środowiska na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej. Obrona przewodu doktorskiego w 2016 u dr hab. inż. arch. Aliny Drapelli – Hermansdorfer. Obecnie pracownik dydaktyczny Katedry Architektury i Sztuk Wizualnych na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej.
Wielokrotnie nagradzany. Otrzymał wyróżnienie m.in. w ramach: Kajima Sculpture Competition w Tokyo w Japonii (2021); I Międzynarodowe Sympozjum Rzeźbiarskie w Shiraz w Iranie (2020); Zhengzhou International Sculpture Symposium – North of Renzhuang Village w Pekinie w Chinach (2019); International Sculpture Symposium – Sur EN w Szwajcarii (2019); IV International Contemporary Art Symposium w Guarda w Portugalii (2019); Geumgang Nature Art Biennale w Korei (2018); w konkursie rzeźbiarskim „Eksponat do kwatery głównej NATO” zorganizowanym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w Warszawie (2018 ), i innych.