Dziś otwarte do 18:00

Zachód słońca o 18:47

°C

Kwartalnik Rzeźby „Orońsko” nr 1–2 / 2022

Maciej Aleksandrowicz – Sztuka i utopia

SZTUKA WOBEC UTOPII

Agata Cieślak – Utopie niemożliwe

Sofi Żezmer – Utopia na co dzień i sztuka współczesna

Jan Matusewicz – Outopos, utopia… Nieistniejące miejsca i utopijne wizje

Joanna Kiliszek – Sztuka ratuje świat

UTOPIA I DYSTOPIA

Ewa Izabela Nowak – Czarodzieje świata

Dorota Grubba-Thiede – Wobec „wrogościnności” i „iconoclashu”. O wystawach, które mogły wesprzeć sublimacje globalnej przestrzeni

Małgorzata Lisiecka – Echa wydarzeń 9/11 w sztuce. O raju utraconym i dystopii, która stała się codziennością

WYDARZENIA Polska

Wiktoria Kozioł – Artyści nie są realistami, artyści nie są futurologami. VI Piotrkowskie Biennale Sztuki

Jarosław Lubiak – Madonna, karzeł i żyrandol

Agata Goljat – Królestwo La Gonȃve. Opowieść niemalże prawdziwa

Dorota Perszko-Sosnowska – Komu potrzebne dziś Trzy Gracje? Utopijne odcienie twórczości Jarosława Perszko

 

SYLWETKI

Monika Rydiger – Dani Karavan. Niezłomny szermierz szlachetnych ideałów

Marta Wróblewska – Pomiędzy przeszłością a teraźniejszością. Sztuka Diego Cibellego jako antidotum dla kultury płynnej nowoczesności

 

ROZWAŻANIA

Rafał Boettner-Łubowski – Utopie a „nauczanie sztuki”. Rozważania otwarte

RECENZJE

Dorota Monkiewicz – Utopia sztuki

Joanna Turowicz – Sztuka się rodzi z wolności myślenia. Recenzja książki „Maria Jarema: Wymyślić sztukę na nowo” pod redakcją Agnieszki Daukszy

1/1
  • Kwartalnik Rzeźby „Orońsko” nr 1–2 / 2021
Obejrzyj galerię